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トピック(4)“My Experiences”

【このトピックのポイント】

 職務経歴は、これまで自分が仕事上で経験したことを整理したものだ。どのようなポジションで何をしたかということに加え、その仕事を通じて身につけた具体的なスキルを伝えることが大切だ。職務経歴をまとめておくと、過去を客観的に振り返ることで、将来を考えられる。また、海外での自己紹介や外国企業との採用面接に備えることもできる。

“My Experiences”
While in college, I travelled overseas for the first time. That is when I started to use a charge card. Impressed with the experience and convenience of the card, I joined the issuer of the card right after graduation. Working for the global card company for eight years, I obtained important management skills stage by stage. My major responsibilities were card usage enhancement, sales team management, and strategic alliance development.
My initial job was a sales rep to solicit various types of merchants to accept our cards. Those merchants included hotels, bars, restaurants, and shops. I called on dozens of merchants every day and night (because bars were open at night!) for two years. Attaining top sales in my second year, I learned the importance of initiative and tenacity. In this way, I acquired basic sales skills during this period.
My next job was a sales team leader managing a group of ten reps for three years. In this position, I found that doing and having others do were two different things. Of course, the sales knowhow I had gained in the previous years helped me actually guide them on the job. But, the more important thing was bringing maximum results as a team, which I learned by trial and error. In this manner, I earned valuable leadership skills during this period.
My last job was a business development manager to build strategic alliances with other firms. After five years in sales, I transferred to the corporate planning department via the company’s internal job posting system. In the following three years, I successfully negotiated with several potential partners. This was a great opportunity to learn how a global company operated from a managerial viewpoint. As a result, I developed practical negotiation skills during this period.
All in all, I learned key business skills including sales, leadership, and negotiation in my previous experiences. My particular strength would be to possess two complementary perspectives: one from the bottom and the other from the top. I believe that truly effective management results from combining those two perspectives.
*青=論理を示すキーワード
*赤=構成を示すキーワード
*緑=帰結を示すキーワード
*下線=トピック全体の主張
日本語訳

「職務経歴」

学生時代、私は初めて海外に行きました。クレジットカードを使うようになったのはその時です。カードの使い心地や便利さに感銘を受け、卒業後、そのカード会社に就職しました。そのグローバル企業で8年間働く中で、私は段階的に大切な経営スキルを習得しました。主な職責は、カード利用の促進、営業チームの指揮、戦略的提携の推進です。

最初の仕事は営業で、さまざまな業種のカード加盟店を開拓しました。加盟店にはホテル、バー、レストラン、小売店などが含まれます。私は2年間、毎日毎晩(バーは夜しか開いていないので)、数十の店舗を訪問しました。2年目にはトップセールスを達成し、率先と粘りの重要性を学びました。このようにして、この時期に基本的な営業スキルを会得することができました。

次の仕事は営業のチームリーダーで、3年にわたり10人のメンバーを指揮しました。この職務では、自分でやることと他の人にやってもらうことの違いを痛感しました。もちろん、最初の2年間で得た営業ノウハウは実務面での指導に役立ちました。しかし、もっと重要なことはチーム全体で最大の結果を出すということであり、それを試行錯誤の中で学びました。このようにして、この時期に貴重な指導スキルを獲得することができました。

次の仕事は営業のチームリーダーで、3年にわたり10人のメンバーを指揮しました。この職務では、自分でやることと他の人にやってもらうことの違いを痛感しました。もちろん、最初の2年間で得た営業ノウハウは実務面での指導に役立ちました。しかし、もっと重要なことはチーム全体で最大の結果を出すということであり、それを試行錯誤の中で学びました。このようにして、この時期に貴重な指導スキルを獲得することができました。

全体として、私はこれまでの経験から、営業・指導・交渉といった重要な仕事上のスキルを学びました。特に、現場と経営という2つの補完的な目線を持っていることが私の強みです。真に効果的な経営管理は、この2つの目線を組み合わせることから生まれるのだと思います。

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